Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

Νέος ιστότοπος βοηθά τα πανεπιστήμια να μετρούν τη συμβολή τους στην επιχειρηματικότητα







Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από κοινού με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), εγκαινιάζει σήμερα ένα νέο διαδικτυακό εργαλείο αυτοαξιολόγησης, που θα βοηθά τα πανεπιστήμια να μετρούν κατά πόσο προάγουν την επιχειρηματικότητα. Ο ιστότοπος HEInnovate δίνει τη δυνατότητα στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να αξιολογούν τις επιδόσεις τους σε επτά τομείς: ηγετική ικανότητα και διακυβέρνηση, οργανωτική ικανότητα, διδασκαλία και μάθηση, τρόποι ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, ανταλλαγές μεταξύ πανεπιστημίων και επιχειρήσεων, δραστηριοποίηση σε διεθνές επίπεδο και μέτρηση αντικτύπου.

«Στις σημερινές παγκοσμιοποιημένες αγορές το επιχειρηματικό πνεύμα και οι επιχειρηματικές δεξιότητες έχουν μεγαλύτερη σημασία παρά ποτέ. Αυτό ισχύει όχι μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για τα πανεπιστήμια. Είμαι πεπεισμένη ότι η νέα αυτή πρωτοβουλία θα ενθαρρύνει τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη να δώσουν μεγαλύτερη σημασία στην επιχειρηματικότητα και να αξιοποιήσουν περισσότερες ευκαιρίες», δήλωσε η Ανδρούλλα Βασιλείου, επίτροπος Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας της ΕΕ.

Τα πανεπιστήμια θα κληθούν να αυτοβαθμολογούνται από το 0 έως το 10 σε καθέναν από τους επτά παραπάνω τομείς, με βάση παραμέτρους όπως το κατά πόσον:

η στρατηγική που ακολουθεί το πανεπιστήμιο δίνει μεγάλο βάρος στην επιχειρηματικότητα,
το πανεπιστήμιο είναι πρόθυμο να προσλαμβάνει/συνεργάζεται με πρόσωπα που διαθέτουν επιχειρηματικό πνεύμα, έχουν επιδείξει επιχειρηματική συμπεριφορά και διαθέτουν επιχειρηματική εμπειρία,
το πανεπιστήμιο επικυρώνει τα μαθησιακά αποτελέσματα στον τομέα της επιχειρηματικότητας,
σε όλες τις σχολές και τα προγράμματα σπουδών του πανεπιστημίου προσφέρονται μαθήματα για τη σύσταση επιχείρησης,
το πανεπιστήμιο διευκολύνει την πρόσβαση στην ιδιωτική χρηματοδότηση για τους εν δυνάμει επιχειρηματίες,
το πανεπιστήμιο έχει ισχυρούς δεσμούς με «φυτώρια επιχειρήσεων» και επιστημονικά πάρκα.
Στη συνέχεια, ο ιστότοπος εμφανίζει τα αποτελέσματα, υπογραμμίζοντας τα δυνατά και αδύνατα σημεία του πανεπιστημίου. Βοηθά επίσης το πανεπιστήμιο να βελτιώνει τις επιδόσεις του, παρέχοντας διαδικτυακούς συνδέσμους με εξατομικευμένα παραδείγματα ορθής πρακτικής.

Το HEInnovate δεν είναι ένα εργαλείο συγκριτικής αξιολόγησης πανεπιστημίων. Όλα τα αποτελέσματα και τα δεδομένα θα παραμένουν στην ιδιοκτησία των χρηστών και δεν θα αποθηκεύονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή τον ΟΟΣΑ. Οι υπηρεσίες του ιστοτόπου παρέχονται δωρεάν.

Το 2014 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο ΟΟΣΑ θα διοργανώσουν ενημερωτικές ημερίδες και εκδηλώσεις σε όλη την Ευρώπη με στόχο τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του ιστοτόπου.

Ιστορικό
Τα ευρωπαϊκά συστήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγκάζονται όλο και περισσότερο να αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας τους, λόγω της επανάστασης στις τεχνολογίες των πληροφοριών και των επικοινωνιών, αλλά και εξαιτίας της χρηματοπιστωτικής κρίσης, του παγκόσμιου ανταγωνισμού και των δημοσιονομικών περικοπών.

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στην αντιμετώπιση των προκλήσεων αυτών είναι η ανάπτυξη -τόσο από εννοιολογική όσο και από πρακτική άποψη- του «επιχειρηματικού πανεπιστημίου», ώστε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην καινοτομία σε όλους τους τομείς: από την έρευνα μέχρι τη διδασκαλία, τη μάθηση, την ανταλλαγή γνώσεων, τη διακυβέρνηση και τις εξωτερικές σχέσεις.

Στο Φόρουμ Πανεπιστημίων-Επιχειρήσεων, που δημιούργησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να φέρει σε επαφή τα μέλη της επιχειρηματικής και της πανεπιστημιακής κοινότητας και να ενθαρρύνει τη συνεργασία τους και την ανταλλαγή γνώσεων, έγιναν προσπάθειες για τον καθορισμό ενός πλαισίου που θα διέπει τα χαρακτηριστικά του «επιχειρηματικού πανεπιστημίου».

Μετά τις αρχικές συζητήσεις το 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκρότησε ομάδα εμπειρογνωμόνων στις αρχές του 2012 για να εξετάσει την ιδέα σε βάθος. Οι συζητήσεις αυτές οδήγησαν στη δημιουργία του HEInnovate, το οποίο λαμβάνει υπόψη, αφενός, την ποικιλομορφία της ευρωπαϊκής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και, αφετέρου, τους κλάδους που μπορούν να συμβάλουν στο να αποκτήσει η τριτοβάθμια εκπαίδευση επιχειρηματική διάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου