Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

Τέλος στις εξυπνάδες πολλών Ι.Χήδων!

Βαριά πρόστιμα στα αγροτικά… λιμουζίνες

• Δυο φορές το χρόνο η βόλτα για… φόρτιση μπαταρίας




Πολλές αναγνώσεις θα πρέπει να κάνει κάποιος στο νέο Πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε προχθές στην Βουλή, για να αποκωδικοποιήσει χρήσιμες πληροφορίες, που σχετίζονται με την καθημερινότητά του.
Ένα σημείο που αφορά μεγάλο τμήμα του πληθυσμού είναι η φορολόγηση των Ι.Χ., καθώς προκύπτουν αρκετές αλλαγές, πολλές από τις οποίες είναι προς όφελος των ιδιοκτητών τους, ενώ καταργούνται και τα διάφορα… παραθυράκια του Νόμου, που πολλοί εκμεταλλεύονταν για να κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν τους αναλογούντες φόρους.

Τα «επαγγελματικά» τζιπ
Με τις αλλαγές στο σχετικό νόμο, τέλος μπαίνει και στις …οικογενειακές βόλτες με τζιπ που είχαν δηλωθεί επαγγελματικά (καταβάλλοντας λιγότερους φόρους) αλλά αντί για δύο θέσεις απέκτησαν πέντε, όπως και τα αγροτικά που ξαφνικά έγιναν διπλοκάμπινα (!) με επεμβάσεις μετά την αγορά τους. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων θα πρέπει από εδώ και στο εξής να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να το χρησιμοποιούν για την χρήση που το αγόρασαν αρχικά, αφού το πρόστιμο, αν διαπιστωθεί παράβαση, φτάνει τα 2.000 ευρώ και μπορεί να διπλασιαστεί αν ο παραβάτης συλληφθεί για δεύτερη φορά.

Τα εισαγόμενα Ι.Χ.
Μειωμένοι θα είναι πλέον οι φόροι για όσους αγοράζουν αυτοκίνητο το οποίο έχει μεν εισαχθεί στη χώρα πρόσφατα, αλλά έχει αγοραστεί στην Ε.Ε. παλαιότερα. Ας σημειωθεί ότι μέχρι χθες, αν π.χ. ένα αυτοκίνητο είχε αγοραστεί για πρώτη φορά στην Ε.Ε. το 2000 αλλά έχει εισαχθεί στην Ελλάδα το 2014, εθεωρείτο καινούργιο! Αυτός ο παραλογισμός εκτόξευε κάθε σχετικό φόρο, όπως αυτόν της πολυτελείας και φυσικά εκτόξευε στα ύψη και το τεκμαρτό εισόδημα που η Εφορία υπολογίζει γι’ αυτό. Με τις νέες διατάξεις διορθώνεται το λάθος και τα αυτοκίνητα θα αντιμετωπίζονται φορολογικά, βάσει την πραγματικής ημερομηνίας της πρώτης αδείας τους. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικά μειωμένους φόρους στο εξής για τους κατόχους, αλλά όχι βέβαια επιστροφή χρημάτων σε όσους άδικα κατέβαλαν μέχρι και φέτος φόρο πολυτελείας, αφού δεν υπάρχει εδάφιο που να αναφέρει αναδρομικότητα ισχύος.

Τέλος στις «βόλτες φόρτισης μπαταρίας»
Ταυτόχρονα, μειώνονται και οι μέρες κατά τις οποίες επιτρέπεται να κυκλοφορούν αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες (πλέον θα μπορεί κάποιος μόνο δυο φορές το χρόνο να κυκλοφορεί).
Μέχρι και χθες, οι κάτοχοι Ι.Χ που είχαν καταθέσει πινακίδες στην Εφορία, μπορούσαν με ειδική άδεια από τον έφορο να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα αυτά για μερικές ημέρες κάθε μήνα, καταβάλλοντας ένα ευτελές αντίτιμο. Το παραθυράκι αυτό που είχε δημιουργήσει μία ειδική κατηγορία «έξυπνων ιδιοκτητών» που δεν πλήρωναν φόρους αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά (βλέπε περίπτωση Λιάπη) κλείνει. Από τη δημοσίευση του νέου νόμου αυτή η άδεια δίνεται μόνο δύο φορές το χρόνο, για τρεις ημέρες κάθε φορά και θα κοστίζει 60 ευρώ!

Για τις ξένες εταιρίες…
Τέλος οι μέχρι τώρα διατάξεις αναφορικά με την κυκλοφορία Ι.Χ με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα προέβλεπαν πολύ αυστηρούς όρους και έξοδο του αυτοκινήτου ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Με το νέο νομοσχέδιο, οι εργαζόμενοι ξένων εταιριών στην Ελλάδα θα μπορούν να κυκλοφορούν το εταιρικό αυτοκίνητό τους με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, αρκεί αυτό να εμφανίζεται στην σύμβασή τους με την εταιρία και να είναι ασφαλισμένο στην Ελλάδα.
Πηγή proinoslogos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου