Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Απολογισμός του Συντονιστικού Κέντρου για την Αντιμετώπιση του Παρεμπορίου (ΣΥΚΑΠ) για το 2013




Σημαντική αύξηση του αριθμού των πραγματοποιηθέντων ελέγχων για την πάταξη του παρεμπορίου αλλά και του αριθμού των κατασχέσεων απομιμητικών και άλλων προϊόντων παρεμπορίου καταγράφεται για το 2013 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του Συντονιστικού Κέντρου Αντιμετώπισης Παρεμπορίου (ΣΥΚΑΠ).
Το 2013 ήταν η χρονιά κατά την οποία με το νόμο 4155/2013 ρυθμίστηκε και σε νομοθετικό επίπεδο η ίδρυση και λειτουργία του ΣΥΚΑΠ. Με τον ίδιο νόμο υπήρξε και βελτίωση της σχετικής νομοθεσίας για την καταπολέμηση του παρεμπορίου. Επίσης ενεργοποιήθηκαν σχεδόν στο συνολό τους τα Κλιμάκια Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου (ΚΕΛΑΥΕ) στις Περιφέρειες. Ήδη καταγράφονται σημαντικές επιτυχίες από την λειτουργία και δραστηριότητα των Κλιμακίων όπως στη Περιφέρεια Θεσσαλίας, το Βόρειο Αιγαίο και την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη.




Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΥΚΑΠ από τις ελεγκτικές υπηρεσίες (ΕΛΑΣ, ΣΔΟΕ, τελωνεία, υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ΚΕΛΑΥΕ) το 2013 έγιναν 131.349 έλεγχοι έναντι 24.700 το 2012 (αύξηση 431 %). Κατασχέθηκαν και απετράπη η διακίνησή τους στην αγορά προϊόντων παρεμπορίου που έφτασαν, τα 10.793.372 τεμ. έναντι 2.052.483 για το έτος 2012 (αύξηση 425 %). Επίσης, σε όποιους από τους διακινητές είχαν ΑΦΜ επιβλήθηκαν τα πρόστιμα που προβλέπει ο νόμος.
Το 2014 θα συνεχιστούν και θα ενταθούν οι προσπάθειες πάταξης του παρεμπορίου και της διακίνησης απομιμητικών – παραποιημένων προϊόντων, που πλήττουν τα συμφέροντα των καταναλωτών , συμβάλουν στη φοροδιαφυγή , πλήττουν το υγιές εμπόριο καθώς υποθάλπουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά.
Παράλληλα από το Συντονιστικό Κέντρο συνιστάται προς τους καταναλωτές ότι για την προστασία τους θα πρέπει να αποφεύγουν την οποιαδήποτε αγορά στο υπαίθριο εμπόριο ειδικότερα δε επωνύμου προϊόντος ακόμη και μέσω των περιστασιακών διαδικτυακών πωλήσεων αν δεν είναι σε θέση να διασφαλίσουν την γνησιότητα του επωνύμου προϊόντος που ως τέτοιο το επιλέγουν να το αγοράσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου